לאחר שהקואליציה נטשה: שורה של ניצחונות לאופוזיציה במליאה

איתי גדסי ואבי רבינא No Comments on לאחר שהקואליציה נטשה: שורה של ניצחונות לאופוזיציה במליאה

האופוזיציה בכנסת רושמת שורה של ניצחונות בהצבעה על חקיקה פרטית בקריאה טרומית במליאת הכנסת, זאת לאחר נטישת המליאה על ידי חברי הכנסת של הקואליציה בשל החרם של כחול לבן על ההצבעות

צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר החרם של כחול לבן על ההצבעות במליאה וההכרזה בקואליציה על שחרור מוקדם לח"כים: האופוזיציה רושמת בשעה האחרונה שורה של ניצחונות בהצעות חוק רבות שעולות במליאת הכנסת.

בין היתר אושרה בקריאה טרומית הצעתו של ח"כ אבי מעוז להגבלת כהונתם של שופטי בית המשפט העליון ל-10 שנים והצעתו של ח"כ יריב לוין, לעידוד תחבורת אופניים.

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין אמר: "הצעת החוק שיזמתי תביא סוף סוף להשקעות משמעותיות ולקידום תחבורת האופניים בישראל. אישורה, למרות התנגדות שערורייתית של הממשלה, ועל אף ששרת התחבורה בעצמה הייתה חתומה בעבר על הצעת החוק, יעודד מעבר לרכיבה על פני נסיעה ברכב פרטי, יצמצם את הפקקים ויתרום לקידום ספורט האופניים בישראל".

כמו כן, אושרה בקריאה טרומית הצעת החוק של ח"כ יעקב אשר לפיה מענק עבודה (מס הכנסה שלילי) יינתן החל מגיל 21 ולא מגיל 23 כפי החוק הקיים. לדברי ח"כ אשר, הנוהל הקיים הקובע כי מענק עבודה ניתן רק מגיל 23 מפלה לרעה עובדים שעומדים בקריטריונים העיקריים – ילדים ומצב הכנסה, רק בגלל שאינן עונים לקריטריון הגיל.

ח"כ אשר: "התיקון לחוק הכרחי ומתבקש, אני מקווה שבמשרדי האוצר והכלכלה יבינו את הפוטנציאל החיובי שלו על שוק התעסוקה ויקדמו זאת בהקדם".

בנוסף, אישרה מליאת הכנסת בקריאה טרומית את הצעת החוק להגדלת קצבת הילדים, והנחה בארנונה בהתאם למספר הילדים של חבר הכנסת משה אבוטבול וקבוצת חברי כנסת. 30 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכנסת.

מוצע להגדיל את סכום קצבת הילדים, כך שהקצבה בעד הילד הראשון תהיה בסכום של 300 ש"ח, בעד הילד השני – 350 ₪, בעד הילד השלישי – 400 ש"ח, ובעד הילד הרביעי ואילך – 500 ש"ח. כמו כן מוצע להעניק הנחה בארנונה למשפחה עם ארבעה ילדים או יותר בשיעורים המפורטים בהצעת החוק.

עוד אישרה הכנסת, את הצעת חוק לפיה התחזות לגננת או שימוש בתואר גננת ללא אישור רשמי מהווים עבירה פלילית שמבצעה צפוי למאסר שנה או לקנס.

חוק נוסף של האופוזיציה שאושר בקריאה טרומית הוא החוק להסדרת הצבת עמדות טעינה לרכבים חשמליים בתחנות דלק של חברי הכנסת יריב לוין וגילה גמליאל. 16 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת הכנסת.

מוצע לקבוע הסדר לעניין הצבת עמדות טעינה לרכבים חשמליים בתחנות דלק, ובתוך כך לקבוע את מספר העמדות שיוצבו, חובת דיווח למשרד האנרגיה על תקלות ותיקון של תקלות בעמדות טעינה כאמור, הסדר לעניין מענק מאוצר המדינה לטובת הקמת עמדות הטעינה בתחנות הדלק, ומועדים להקמתן.

יצויין, כי אותם הניצחונות של האופוזיציה בהצבעות על הצעות חוק פרטיות בקריאה טרומית בשעה שהקואליציה נטשה את המליאה – הינם ניצחונות תודעתיים בלבד. אף אחד מן החוקים שעברו בטרומית לא צפוי להמשיך ולהיות מקודם למעט אם הוא יובא בהמשך בהסכמת הקואליציה.



0 תגובות